Insamlingar till Skicka Vidare till Ukraina

söndag 21 april 2024

Håkan Janson

Rotary i Västerås har under 2023 och 2024 tillsammans med den lokala Volontärsgruppen Västerås för Ukraina gjort ett flertal insamlingar för att stödja organisation "Skicka Vidare Till Ukraina". En omfattande insamling genomfördes på två-årsdagen av invasionen när Västeråsarna gick man ur huse och köpte Marshaller som tändes på Mälarisen.

Marshaller för Ukraina på två-årsdagen av invasionen.

Text

Rotary Västerås samverkar med den lokala volontärsgruppen "Västerås För Ukraina" och har genomfört fyra omfattande insamlingar sedan sommaen 2023. Allt överskott har gått till hjälporganisationen "Skicka Vidare Till Ukraina". Insamlingarna har resulterat i att en Buss och en handfull Fältambulanser samt diverse förnödenheter har levererats i omgångar till UKraina.

Ekonomi

Insamlingarna har t.o.m april 2024 överstigit 300 000.

Partnerklubbar

Västerås RK, Västerås Rudbeckious RK och Västerås Aurora RK.