Anmälan Distriktskonferens 2018

torsdag 16 augusti 2018

johan

Nu öppnar vi anmälan till distriktskonferensen 2018.

Årets tema är vatten.

Det kommer att handla om vatten ur en rad olika perspektiv. Om klimatförändring. Om för mycket vatten, för lite vatten, vatten för Örebroare, vatten som tänkbar orsak till krig och om frivilligarbete på vatten. Det blir föreläsare från  Linköpings Universitet, Rotary Peace Center vid Uppsala Universitet, Vätternvatten AB och Sjöräddningssällskapet m.fl.

Mer information och anmälningsblankett

Plats för konferensen är Sjöängen, vår fantastiska konsertlokal i det nya kultur- och kunskapscentret. Kvällens middag föregås av en välgörenhetskonsert till förmån EndPolioNow. Konserten i Landskyrkan är öppen för allmänheten och biljettintäkten tillfaller PolioPlus. Söndagen rymmer, utöver rotariana, distriktets årsmöte. Det finns ett partner-program för söndagens förmiddag.
Söndagen och konferensen avslutas med lunch .
Anmälan görs på separat anmälningsblankett.

Mer om konferensen kommer att finnas på
Askersund Rotaryklubbs hemsida
www.rotary.se/askersund