God Jul 2023

torsdag 21 december 2023

God Jul i alla stugor!

En Julhälsning till alla rotarianer i Värmland, Närke och Västmanland. Första halvåret till ända på vårt rotary år och ett stort tack till alla medlemmar för ert engagemang och stöd till Rotary. Ni har bidragit till Polio och många andra fina Rotaryprojekt. Tulpanprojektet i våras har nyligen summerats till att drygt 700 000 barn kommer få ett livslångt skydd mot detta otäcka virus. Nu hoppas vi också att vi kommer kunna glädjas åt vackra tulpaner i vår! Ni är fantastiska.

Mina klubbesök under hösten har präglats av mycket glädje och jag har fått nöjet att följa upp förra årets besök med styrelser och medlemmar. Sammantaget kan jag konstatera mycket fina och varierande program med goda möjligheter till förkovran och nätverkande i Rotarys anda. Samtidigt har vi i höst bildat ett nytt distrikt där våra 27 klubbar slås samman med 22 klubbar från Dalarna, Gästrikland och Hälsingland. Det nya distriktet, D2335, blir verklighet från 1 juli 2024. Distriktet kommer verka som en ideell förening och med nu antagna stadgar.

Vårt konferensteam i Kristinehamn låter hälsa att snart alla förberedelser inför årets event – distriktets sista konferens, den 17-18 februari – nu är klara. Missa inte detta och anmäl dig redan nu med hjälp av denna länk DISTRIKTSKONFERENS

Och än är det inte för sent att ge en julklapp till vår vinterinsamling för Ukraina. Allt i Rotarys regi. Ta fram telefonen och Swisha nu! 123 900 2973.

Rotary är fantastiskt och vi kan göra skillnad.

Jag vill önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott och mycket framgångsrikt Nytt År 2024.

Olof Frisk

GOD JUL