God Jul

torsdag 22 december 2022

God Jul i alla stugor!

En Julhälsning till alla rotarianer i Värmland, Närke och Västmanland. Första halvåret till ända på vårt rotary år och ett stort tack till alla medlemmar för ert engagemang och stöd till Rotary och andra lokala projekt. Ni är fantastiska.

Under december månad har vi tillsammans med närliggande distrikt samlat in över 600 000 kr till vårt gemensamma projekt "Vinterhjälp till Ukraina".

Med ytterligare över 500 000 kr har våra fyra distrikt 2320, 2330, 2340 och 2380 kunnat göra en ansökan för en Global Grant till samma ändamål hos Rotary Foundation. Dvs mer än 1,1 miljoner kronor är snart på väg till en mycket behövlig vinterhjälp till våra vänner i Ukraina. Allt i Rotarys regi. Rotary är fantastiskt och vi kan göra skillnad.

Vill samtidigt passa på att önska ett Gott Nytt och mycket framgångsrikt Nytt År 2023.

Olof Frisk

Guvernör