Västerås

Nyhetsbrev utsänt från det nya IT-systemet POLARIS

Rotaryvänner!

Dags för Presidentskifte – Presidenten summerar Rotary-året

På torsdag är det dags att summera Rotary-året och genomföra President-skifte. Det blir en liten återblick på året som gått och Leif kommer att berätta lite om nästa år.

Veckans Vin-lotteri kommer ha fokus på Sommarviner. Mer information på mötet där du också köper lotterna. Om du swishar in pengar i förskott mailar du Håkan senast kl 10 på torsdag.

Ankracet!
Samtliga Västerås-klubbar medverkar under Rudbeckius ledning i årets Ankrace.
Vi behöver frivilliga att bemanna två pass under City-festivalen

a.       Torsdag 30/6 kl 18-20

b.       Fredag   1/7   kl 18-20

Vi bör vara minst 2 stycken gärna 4 eller 5 på varje pass.
Det handlar om att sälja Ank-lotter till förbipasserande Festival-deltagare och prata Polio-plus kampanjen. De som har medverkat tidigare har tyckt att det är en rolig och givande aktivitet.

Kommer du att vara i stan dessa dagar samt kan och vill så ber vi dig anmäla dig och varför inte även din partner eller kompis till Leif och Håkan. Har du frågor så kan Leif berätta mer.

I torsdags genomförde vi en första ”grundkurs” i det nya IT-systemet Polaris.

Polaris är ett värdefullt tillskott till vår klubb-verksamhet som alla bör lära sig att använda.

I den bifogade presentation ser du de nödvändiga stegen för att komma igång.

Det är en viss tröskel att lyckas logga in första gången men sedan är det rimligen enkelt att använda systemet. Om du behöver hjälp med att komma igång kan du kontakta någon av följande:

Stefan Nilsson, Håkan Janson, Leif Andersson och Per-Åke Svensson.

Presentationen finns också på Polaris under denna länk:
  Polaris Introduktion Västerås Rotaryklubb

Du kanske måste vara inloggad för att kunna ladda ner den.

Polaris Status:
Det mesta fungerar i systemet. Men som vanligt är det en del funktioner som behöver åtgärdas.

Vi har upptäckt att det saknas en hel del historisk information för fram för allt tidigare medlemmar i Västerås Västra. Det är ett känt problem som nu är rapporterat. I fortsättningen kommer INTE den s.k. Program-listan med Västerås-klubbarnas program att sändas varje helg. Det är en uppskattad funktion i det gamla systemet som tyvärr inte finns i Polaris idag. Men genom att surfa lite i Polaris kan man enkelt se vad andra klubbar har för sig. Vi kommer att jobba vidare med innehållet samt återkomma med mer info om Polaris i höst. Men se till att du kan logga in!

Länken till våra ZOOM-möten på torsdagar är:

För den som hellre vill deltaga via Zoom så kommer det som vanligt att gå utmärkt.
Lunchen börjar kl. 11:30. Vi räknar med att starta mötet klockan 12.

https://us02web.zoom.us/j/81632326277   Meeting ID: 816 3232 6277

Välkomna på torsdag till Mälarkrogen eller via Zoom!

Håkan Janson

President
Västerås Rotaryklubb

htjanson@gmail.com

Välkomna på torsdag till Mälarkrogen eller via Zoom!
2024 © RC Västerås - alla rättigheter förbehålles