Rotary Friendship Exchange

onsdag 4 maj 2016

Christina Bredin

Åk med Rotary Friendship Exchange till Lake District i England.

Passa på möjligheten att möta rotarianer i ett annat land genom Rotary Friendship Exchange och du får garanterat nya vänner för livet.

Än är det inte för sent att anmäla sig som deltagare till Rotary Friendship Exchange den 4 – 11 maj i år. Resans längd och tid är vald med tanke på att även yrkesverksamma har möjlighet att delta.

Det här utbytet sker med Distrikt 1190 Lake District i England, distriktet omfattar Cumbria och Lancashire och ligger i nordvästra England.

Vi möts av våra värdar på flygplatsen i Manchester för en intressant vecka där vi kommer att delta i det program som värdarna ordnat för oss.

Återbesök av engelsmännen blir den 15 – 21 augusti. De som deltagit i resan till England kommer då i första hand att stå som värdar. Tillsammans ska vi göra ett fint program där vi får presentera vårt distrikt.

Rotarys medlemmar, gärna med respektive är välkomna att delta. Värdarna står för husrum och frukost samt en och annan middag. Resekostnader samt eventuella inträden och måltider betalar deltagarna själva.

Kontakta Lisbeth Fröding Karlstad RK

telefon 0704 44 54 96

eller lisbethfroding@yahoo.se

Senast den 31 januari behöver vi få anmälan om deltagande!