DDF till Askersund

fredag 13 november 2020

Christina Bredin

Grattis Askersunds RK - bäst i distriktet
Rotary Foundation kommittén har beslutat att ge Askersunds RK 1.000 dollar av distriktets DDF-medel för att de förtjänstfullt bidragit till den viktiga Årliga Fonden. Bäst i klassen. 47 $ i snitt per medlem/år de senaste sex åren imponerar. Pengarna kommer att delfinansiera det nya DG projektet i Uganda - Agriculture for sustainable living.

Vi Rotarianer har en av världens absolut bästa och mest välskötta hjälporganisationer – Rotary Foundation. Topprankad år efter år.

För att stimulera alla klubbar i distriktet att öka stödet till Rotary Foundation så har vi nu beslutat om följande priser att tävla om.

1.  Den klubb som under detta verksamhetsår 20/21, bidrar mest till Årliga Fonden räknat i $ per medlem, erhåller 1000$ av distriktets DDF-medel att användas i ett DG-eller GG projekt 21/22.
2.  Den klubb som under detta verksamhetsår 20/21, ökar sitt bidrag mest i $ per medlem jämfört med snittet de senaste 6 åren som presenteras i detta nyhetsbrev, erhåller 500 $ av distriktets DDF-medel att användas i ett DG-eller GG projekt 21/22.