Ny inloggning

fredag 3 maj 2019

Alla medlemmars lösenord är av säkerhetskäl nollställda, så för att logga in måste man skapa ett nytt lösenord.

Inloggning görs via https://www.rotary.se/ClubAdmin/login/

Gör så här:
• Klicka på "Glömt lösenord" på inloggningssidan
• Skriv sedan in den e-postadress som du har registrerat i Clubadmin och klicka på "Skicka".
• Du får omgående ett mejl från noreply@clubadmin.se.
• Nu ska du öppna mejlet och klicka på länken.
• Skriv in ett nytt lösenord som måste vara mellan 10 och 50 tecken och innehålla minst en siffra, minst en stor bokstav och minst en liten bokstav, specialtecken får användas. Lösenordet får inte innehålla ditt namn eller ordet Rotary.

Och du måste skriva in det nya lösenordet två gånger. Om allt gjorts på rätt sätt ska en popup-ruta visas där det står att lösenordet har ändrats.
Länken är bara aktiv 10 minuter, annars måste du göra om proceduren "Glömt lösenord".
Vid inloggningen är det viktigt att lösenordsrutan är tom och att man manuellt skriver in det nya lösenordet (åtminstone första gången). Om det finns svarta prickar där måste de raderas, det är nämligen det gamla lösenordet som döljs bakom prickarna och är sparat av webbläsaren.