TRF Rapport ansökningar grants >>

tisdag 11 december 2018

Vi har nu fått årets ansökan om District Grants godkänd. Trevligt och glädjande. Nedan redovisar vi årets 11 olika projekt. Vi tycker att det är en fin blandning av projekt på hemmaplan och i andra länder. Titta på projekten som andra klubbar driver, låt er inspireras. Hitta gärna egna varianter eller helt nya. Planera för egna district grants projekt kommande år. Vi kommer att ha nästan dubbelt så mycket pengar i form av DDF medel att sätta in i projekt nästa år. En enkel grundregel för att få pengar till district grant projekt är att man i projektet skall hjälpa andra som behöver hjälp eller en uppmuntran till människor som i sin tur hjälper andra genom ideellt arbete. Projekten är till för att göra skillnad.

Kommande år gäller 1 oktober som sista dag för ansökan. Samma datum för slutrapport till årets projekt. Om allt fungerar så är oktober en månad för administration. Övriga 11 månader kan man bedriva projekt.

DG projektet i district 2340 år 2018/19. Totalt 8.830 $

1. Sala har fått 1935 $ till utrustning till en skola i Tanzania

2. Skultuna, 440 $ till en första läsebok för barn som skall börja skolan i Skultuna

3. Surahammar, 500 $ för en dagsutflykt för personer som vårdar anhöriga hemma.

4. Kolbäck, 1655 $ bidrag för bränsleinköp för hjälpflygningar till katastrofområden.

5. Askersund, 1100 $ att renovera golvet i en skola i Uganda.

6. Sunne, 550 $, må-bra-kväll för personer som vårdar anhöriga i hemmet.

7. V-ås Aurora, 550 $, sommarläger för ungdomar i arrangemang av BK Rapid.

8. Lindesberg, 440$ till integration genom matarrangemang bland ungdomar.

9. Torsby, 660 $ till utrustning till två skolor i Kenya.

10. Degerfors, 565 $ till julunderhållning för personer som bor på äldreboende.

11. Nora, 435 $ till transportkostnader för hjälpsändning till Lettland

Som alltid är ni välkomna att ringa någon i Rotary Foundation kommittén.

Anders Svensson, ordf. 070–3314943

Lotta Hedman, 073–5584455